Technika marketingových postů na sociální sítě
Vzpomínáte na školní četbu a Jiráska? Na ty nekonečný popisný stati, kdy Petříková v lavici před vámi zívala na celé kolo a Novák za vámi už chrápal? Dnešní doba tepe jinak. Přesunula se na sociální sítě, kde dlouhý text může na obsahu plandat jako neforemnej hadr. Když píšete beletrii, zvolte si rytmus a styl popisu jaký potřebujete. V případě marketingového textu na sociální sítě vězte ale, že:
Klienty už unaví jen pocit, že jim chcete něco vnutit.
Když chodíte kolem horké kaše, 80 % lidí článek zavře.
Když budete argumenty obalovat vatou, zavřou ho zrovna tak.
Jak tedy textem neotrávit?
Volbou krátkých textů s rytmem, který:
- přitáhne pozornost
- zdůrazní zásadní informaci
- usnadní čtení
V případě reklamního textu proto prďte na všechny literární ambice a bušte to do nich!
Techniky, jak textu dodat rytmus
1. Zkrácení
Dlouhý text ostříhejte od všech zbytečných slov a postavte několik krátkých vět vedle sebe. Dodají obsahu sympatickou dynamiku.
Původní text: Je třeba, abyste dodržovali přesnou dávku a v zájmu zrychlení hubnutí pili jednu sklenici našeho hubnoucího nápoje nejlépe dvakrát denně.
Po úpravě: Jedna sklenice. Dvakrát denně. Kila fuč!
Původní text: Stačí, když v obývacím pokoji instalujete jedinou fontánu s vonným olejem a celý váš byt získá neopakovatelnou a provoněnou atmosféru.
Po úpravě: Jediná fontána. Jediný vonný olej. Hustá změna!
2. Aliterace (opakování)
Někdy je možné využít slova, která se opakují a seřadit je ve volných spojeních za sebou. Efekt bývá překvapivý.
Původní text: Vyberte si zkušební verzi na jeden týden. Zaplatíte 700 Kč a poté získáte plný přístup k uživatelskému rozhraní.
Po úpravě: 7 dní, 7 stovek, plný přístup.
Původní text: Když si u nás necháte vytvořit 2 portréty ve formátu obrazu na stěnu, vytvoříme vám k tomu dvě portrétní fotografie do rámečku zdarma.
Po úpravě: 2 portréty na zeď, 2 portréty na stůl, jedna cena.
Původní text: Pro každý pár svatebčanů, který si u nás objedná kytici pro nevěstu, uvážeme jako dárek kytici na auto.
Po úpravě: 1 kytice pro nevěstu, 1 kytice na auto grátis.
3. Antiteze (využití protikladů)
V některých případech se nabízí možnost postavit vedle sebe protiklady.
Původní text: Tato malá krabička obsahuje krém, který neuvěřitelnou silou likviduje fleky na výmalbě a postará se o vaše čisté zdi v celém bytě.
Po úpravě: Malá krabička. Maxi síla. Čisté zdi.
Původní text: Telefon se nabije za velmi krátkou dobu a vydrží při průměrném užívání i tři dny bez dalšího nabití.
Po úpravě: Krátké nabíjení, dlouhá výdrž.
Krátkými texty a rymem upoutáte pozornost. Jde o reklamní texty, aviza, které mají funkci odrazového můstku a připojeným odkazem navedou zájemce dál na popis produktu. Není proto třeba, aby krátký úvodní text obsahoval všechny atributy produktu. Ty zájemce najde v popisu. A jestli se nechá zlákat ke skoku, záleží už na vaší kreativitě.
Tak ať vám to píše.
Howgh.