Přeskočit na obsah
Home » Chyby reklamy. Článek musí být čtivý

Chyby reklamy. Článek musí být čtivý

Děláte copywriting? Nebo píšete texty, které mají přilákat potencionální zákazníky? Pak nepište způsobem, který zvolil autor připojeného textu. Nejde mi o chyby pravopisné, ani stylistické. Mířím na ten dlouhý a nudný tanec kolem horké kaše.

Text článku ze sociální síti:

„Majiteli OBCHODU A E-SHOPU POZOR Většina majitelů e-shopů a kamenných prodejen si neuvědomuje 1 základní věc. Jejich zákazníci u nich z 87 % nenakupují, kvůli jejich hezkým regálům, pěkným webovým stránkám, ani kvůli jejich zákaznické podpoře a přístupu… Pojďme si říci dost pravděpodobně KRUTOU PRAVDU. Vašim zákazníkům je jedno, jestli koupí produkty u Vás, nebo od konkurence přes ulici, či na jiném e-shopu. Jak je to možné? Zákazníkům jde totiž pouze o jedno, a to je uspokojení jejich potřeb… 

Nefanděte si zbytečně

A pro podnikatele nastává boj o to, zda dokáží potřeby zákazníků uspokojit. V překladu – dokážete svým zákazníkům nabídnout produkty, které skutečně uspokojí jejich potřeby?Pojďme si vzít příklad. Představte si, že prodáváte pracovní nářadí a Vaši zákazníci si u Vás mohou zakoupit vrtačku, šroubováky, šrouby, hřebíky, atd. Víte, proč k Vám Vaši zákazníci chodí? Není to proto, protože Vás mají rádi, líbí se jim Vaše logo, atd. Je to pro to, že potřebují naplnit jejich potřeby. 

Článek pokračuje útokem na odpovědnost

A v tomto případě může být potřeba například přidělání nové poličky, pro kterou zákazník potřebuje díru do zdi a šrouby na uchycení. Uvažujete takto? A když doplňujete sortiment Vašeho obchodu, uvědomujete si možné potřeby svých zákazníků? Pojďme nyní k věci. Řekněme si, co poslední roky populace řeší. Co je aktivně rozebírané téma a co se stává běžnou a nevyhnutelnou potřebou téměř každého člověka? Je to imunita, zdraví a správné fungování těla. Tato potřeba je mezi lidstvem stále silnější a následujících několik let tomu nebude jinak. 

Jak udělat zákazníkům guláš v hlavě?

Nabízíte ve svém obchodě produkty, které dokáží naplnit tyto potřeby a získává Váš obchod díky tomu nové zákazníky?Jestli ne, tak byste měli zbystřit. Dovolte nám se představit. Jsme Český výrobce doplňků stravy. JIž od roku 2013 vyrábíme ty nejlepší doplňky stravy, které jsou zcela unikátní. Doplňky stravy, které zákazníci tolik milují. A protože jste dočetli až sem, tak pravděpodobně podnikáte. A my pro Vás máme nabídku. Začněte prodávat ve svém obchodě produkty, o které mají zákazníci skutečný zájem, protože naplňují jejich potřeby. 

A to není výmysl. Již nyní dodáváme naše produkty do velkých obchodních řetězců, protože ty tomu rozumí. P.S. I Váš obchod může mít skvělé prodejní výsledky. Stačí uspokojit poptávku Vašich zákazníků a doručit jim ještě lepší produkty, než sami čekají. A ty my pro Vás máme.“

KONEC ČLÁNKU

Chyby

1)  Text je příliš dlouhý 

Vzhledem k nehodnotě informace je délka neadekvátní. Když chci prodejcům vnutit zboží, měl bych psát na pohodu a nevytvářet dojem, že jsem po zuby ozbrojená armáda u jejich dveří. Článek má přitáhnout potencionální zájemce v prvních dvou, maximálně třech větách. A mimochodem, pojem „krutá pravda“ se hodí možná tak do béčkového filmu.   

2)  Pytel argumentů o ničem. 

Přiložený text má vzbudit přesvědčení, že cestou k úspěšné návštěvnosti obchodu, je nastrkat mezi šroubky a vrtačky barevné krabičky s doplňky stravy. Teprve tím uspokojíte potřeby zákazníka, který si přišel koupit pár šroubků. Když neuvidí v regálech vaše doplňky stravy, otočí se na patě a půjde jinam. Podobně na tom bude také nejspíš řezník, nebo prodejce ojetých aut. Mají mezi svým zbožím i nezbytné doplňky stravy, „které zákazníci tolik milují?“ Aha?!  

3)  Vnucujeme se jako firma, ale to se dozvíte až na samém konci. 

Skutečnost, že identita pramene je někde v předposledním odstavci textu, jasně signalizuje, že sám autor firmě a jejím produktům nevěří. Má proto pocit, že musí vystřílet všechny argumenty, které má po ruce. Firmu je ale slušnost představit v úvodu. Čtenář má právo vědět, kdo ho oslovuje. 

4)  Strategické zbraně, za které by copíky hanba fackovala.

Naivitu, sebestřednost, nesoudnost, absenci úcty ke klientům. „A to není výmysl. Již nyní dodáváme naše produkty do velkých obchodních řetězců, protože ty tomu rozumí.“ No, víc už soukromníky nakrknout nemohl. Tohle křečovité zvolání pod čarou vlastně říká, že jediní, kdo v tom umí chodit, jsou supermarkety. 

Upocený text celkově potvrzuje neznalost cílové skupiny, špatnou nebo žádnou orientaci v marketingovém prostředí i v taktické komunikaci směrem ke konkurenci a klientele. 

Howgh.

Toto pole je vyžadováno.

Ano, chci získávat informace a tipy z oblasti copywritingu, žurnalistiky, psaní článků, blogu, tvorby časopisů a zpravodajů a souvisejících témat. Potvrzuji, že odesláním emailu souhlasím se zasíláním informací o novinkách a obchodních sdělení (maximálně 1x týdně). Svůj souhlas můžu kdykoliv zrušit. Odesláním emailové adresy současně vyjadřuji svůj souhlas s ochranou osobních údajů GDPR.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

× Můžu pomoct?
Ověřeno MonsterInsights